Zaproszenie do składania ofert na „kompleksowe świadczenie usług informatycznych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jerzmanowej w roku 2024.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jerzmanowej
ul. Głogowska 7
67-222 Jerzmanowa
76 833 60 50
„Świadczenie usług informatycznych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jerzmanowej w roku 2024”
Świadczenie usług informatycznych obejmuje obsługę, serwis i konserwację systemów informatycznych oraz oprogramowania, będącego w legalnym użytkowaniu przez Zamawiającego oraz pełnienie funkcji Administratora Systemów Informatycznych (ASI)
Liczba Wykonawców – 1
Usługa będzie świadczona w wymiarze uzależnionym od aktualnych potrzeb Zamawiającego.
III. RODZAJ ZAMÓWIENIA:
Usługi
od dnia wynikającego z umowy do 31 grudnia 2024 roku
100 % cena
Miesięczne wynagrodzenie nie jest uzależnione od wymiaru świadczonych usług w danym miesiącu
Ceną w rozumieniu przepisów art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług jest wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.
WAŻNE: W cenie oferty złożonej przez wykonawcę będącego osobą fizyczną niewykonującej działalności gospodarczej uwzględnione muszą być wszystkie koszty i składniki niezbędne do wykonania zamówienia, a w szczególności podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składki na ubezpieczenie społecznie, zdrowotne, Fundusz Pracy, których obowiązek regulowania wynika z aktualnie obowiązujących przepisów zarówno przez wykonawcę oraz zamawiającego (tj. płaca wykonawcy brutto oraz narzuty na wynagrodzenie, których obowiązek uregulowania dotyczy zamawiającego).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy z potencjalnym Wykonawcą, która może mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało w szczególności:
1. świadczyć na rzecz i w siedzibie ODBIORCY usługi informatyczne, w terminach ustalonych pomiędzy Stronami, w łącznym wymiarze czasu pracy informatyka do 8 godzin miesięcznie (2 wizyty w miesiącu), w zakresie podstawowych usług informatycznych obejmujących:
- administrowanie lokalną siecią komputerową polegające min. na utrzymaniu sprawności urządzeń aktywnych (przełączniki, routery/UTM-y, punktu dostępu bezprzewodowego, kontrolery) oraz konfiguracji stosownie do potrzeb ODBIORCY,
- administrowanie urządzeniami komputerowymi (min. serwery, komputery, laptopy, drukarki) polegające min. na utrzymaniu ich sprawności, regularnej aktualizacji zainstalowanego oprogramowania oraz instalacji i konfiguracji stosownie do potrzeb ODBIORCY,
- administrowanie serwerami pamięci sieciowych,
- administrowanie serwerem uwierzytelniania SAMBA4 / ActiveDirectory oraz udziałami sieciowymi,
- zarządzanie mechanizmem autoryzacji użytkowników oraz uprawnieniami (zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji wewnętrznej ODBIORCY,
- okresowe wykonywanie przeglądów i konserwacji baz danych zgodnie z zaleceniami producentów oprogramowania,
- zabezpieczenie danych gromadzonych na serwerach przed ich utratą poprzez sporządzanie kopii awaryjnych zgodnie z zasadami określonymi przez ODBIORCĘ w polityce ochrony danych osobowych lub polityce bezpieczeństwa informacji (z wyłączeniem serwisów i aplikacji internetowych),
- archiwizowanie baz danych na nośnikach zewnętrznych (jeden raz w miesiącu) – nośnika zapewnia ODBIORCA,
- archiwizowanie baz, których wielkość przekracza pojemność płyty DVD, na nośniku zewnętrznym (dysku usb) nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu – nośnika zapewnia ODBIORCA;
- wykonywanie jeden raz na trzy miesiące kopii maszyn wirtualnych na zaszyfrowanym dysku zewnętrznym – nośnika zapewnia ODBIORCA;
- regularna kontrola mechanizmów automatycznej archiwizacji danych (jeden raz w miesiącu),
- okresowa weryfikacja poprawności tworzenia kopii zapasowych poprzez sprawdzenie ich zawartości (jeden raz w miesiącu),
- regularna kontrola wolnej przestrzeni dyskowej serwerów i serwerów pamięci sieciowej NAS (nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu),
- regularna aktualizacja oprogramowania firmware urządzenia brzegowego sieci LAN,
- regularna aktualizacja systemów operacyjnych serwerów Windows/Linux,
- regularna aktualizacja systemów operacyjnych serwerów pamięci sieciowej NAS,
- szyfrowanie danych/dysków komputerów przenośnych oraz pamięci usb,
- wsparcie pracowników ODBIORCY w rozwiązywaniu problemów w użytkowaniu programów biurowych oraz użytkowych w siedzibie ODBIORCY oraz za pomocą zdalnych połączeń szyfrowanych (licencjonowany program do wykonywania szyfrowanych połączeń zdalnych zapewnia WYKONAWCA),
- współpracę z powołanym u ODBIORCY Inspektorem Ochrony Danych,
- wykonywanie podstawowych prac serwisowych przy sprzęcie komputerowym w siedzibie ODBIORCY w tym wymiana uszkodzonych podzespołów – koszt zakupu podzespołów ponosi ODBIORCA,
- zagwarantowanie jak najszybszego przywrócenia pełnej sprawności systemu informatycznego w przypadku wystąpienia awarii,
- obsługa techniczna (instalacja, konfiguracja i administracja) programów użytkowych,
- przygotowanie opinii technicznych i zaleceń dotyczących systemu informatycznego,
- pomoc w doborze nowych rozwiązań informatycznych oraz planowanie rozwoju systemu informatycznego,
- konfiguracja skrzynek poczty elektronicznej zgodnie z wymogami Zamawiającego;
- usuwanie danych z nośników przeznaczonych do likwidacji lub przekazania,
- okresowe sprawdzanie stanu technicznego serwerów w oparciu o wbudowane narzędzia zarządzające (jeden raz w miesiącu),
- stworzenie oraz aktualizacja spisu kont administracyjnych w systemie informatycznym i przypisanych do nich haseł oraz przekazanie tego spisu ODBIORCY w bezpiecznej kopercie,
- stworzenie oraz aktualizacja spisu statycznych adresów IP,
- konsultacje telefoniczne.
- okresowe sprawdzanie poprawności odtworzenia kopii zapasowych,
- zablokowanie serwerom i pamięciom sieciowym bezpośredniego dostępu do sieci Internet oraz okresowe przywracanie takiego dostępu w celu wykonania aktualizacji oprogramowania serwerów i pamięci sieciowych,
- utrzymywanie opisu aktualnej konfiguracji systemu informatycznego,
- zabezpieczenie kopii zapasowej plików konfiguracyjnych urządzeń sieciowych,
- okresowe skanowanie sieci LAN w poszukiwaniu obcych urządzeń i błędnie udostępnionych udziałów,
- okresowe sprawdzanie sprawności zasilaczy awaryjnych zabezpieczających wskazane przez ODBIORCĘ kluczowe urządzenia ,
- okresowe sprawdzenie urządzeń podłączonych do sieci bezprzewodowej posiadających dostęp do serwerów lokalnych (klientów WiFi),
- okresowe sprawdzanie usług udostępnianych w sieci Internet,
- okresowe sprawdzanie zapory internetowej na serwerach Windows / Linux
- okresowa aktualizacja firmware urządzeń sieciowych - switch-e, kontrolery sprzętowe, AccessPoint-y
- dezaktywacja usług i serwisów lokalnego systemu informatycznego, które umożliwiają logowanie się do programu lub urządzenia bez użycia mechanizmów szyfrowania (np. ftp, telnet, http),
- regularny przegląd polityk ochronnych urządzenia brzegowego oraz ich dostosowanie do wymogów dotyczących bezpieczeństwa informacji,
- izolacja ruchu w sieci LAN w tym min. wyizolowanie sieci dedykowanej do zarządzania urządzeniami sieciowymi oraz ograniczenie dostępu do jej zasobów,
- utrzymanie aktualnego spisu sprzętu komputerowego z wyszczególnieniem jego parametrów technicznych – dedykowane oprogramowanie do automatyzacji zadania dostarczy ODBIORCA,
- prowadzenie ewidencji oprogramowania zainstalowanego na stacjach roboczych i serwerach – dedykowane oprogramowanie do automatyzacji zadania dostarczy ODBIORCA,
- przygotowanie i aktualizacja wykazu programów dozwolonych do stosowania u ODBIORCY,
- archiwizacja logów urządzeń sieciowych – niezbędne urządzenia lub programy zapewni ODBIORCA.
- ochrona infrastruktury sieciowej przed nieuprawnionym dostępem poprzez zabezpieczenie ogólnodostępnych gniazd sieci komputerowej przed podłączeniem nieautoryzowanych urządzeń oraz kontrolę urządzeń podłączanych do sieci LAN,
- regularna aktualizacja programów użytkowych zainstalowanych na stacjach roboczych,
- wdrożenie i utrzymanie systemu do agregacji i analizy logów urządzeń sieciowych oraz okresowa analiza alertów,
- przeprowadzanie przegląd autoryzacji i uprawnień i kont użytkowników pracowników GOPS w Jerzmanowej a także przeprowadzać inwentaryzację sprzętu IT (komputery, skanery, pendrive, dyski zewnętrzne itp.) oraz oprogramowania znajdującego się w GOPS Jerzmanowa nie rzadziej niż co 6 miesięcy. Z przeglądu tworzony będzie protokół.
- regularną analizę logów urządzenia brzegowego UTM, serwerów, pamięci sieciowych oraz dostępu bezprzewodowego,
- archiwizacja zawartości serwisów internetowych (strona WWW i BIP, serwer poczty elektronicznej) oraz aktualizacja ich oprogramowania,
- budowa i rozbudowa stron internetowych oraz ich projektowanie,
- konserwacja, naprawa oraz modernizacja pogwarancyjna urządzeń komputerowych w serwisie WYKONAWCY,
- budowa i rozbudowa lokalnych sieci komputerowych oraz ich projektowanie,
- wykonywanie audytów i sprawdzeń,
- instalacja nowych serwerów.
W celu realizacji zadań Wykonawca zobowiązuje się:
VII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
VIII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
IX. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:
X. INFORMACJE DODATKOWE:
W treści oferty wymagane jest, aby oferent zaproponował miesięczną kwotę brutto mając jednocześnie na uwadze wysokość minimalnej stawki godzinowej, która będzie obowiązywała w roku 2024. Zgodnie z Rozporządzeniem RADY MINISTRÓW z dnia 14 września 2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. (Dz. U.2023 poz. 1893), które wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2024 roku, wysokość minimalnej stawki godzinowej w okresie od 1 stycznia 2024 do 30 czerwca 2024r. wynosi 27,70 zł, a od dnia 1 lipca 2023 r. do 31 grudnia 2024 r. wynosi 28,10 zł.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jerzmanowej